top of page

Het is wat het is

  • May 23, 2020
  • 1 min read

Updated: Oct 18, 2020

Het gaat over acceptatie. Je neerleggen bij de situatie. Schouders ophalen. Je kan er niks aan veranderen. Geen zin om kwaad te worden, gefrustreerd, je boos te maken, op te winden, teleurgesteld of verdrietig te zijn. Welke emotie dan ook, het zal er niet anders van worden. Laat los waar je geen invloed op hebt.


Of is dat gemakzucht? Moet je je distantiëren van zaken die ver weg lijken? Is het niet plausibel dat je er met een beetje moeite misschien toch iets aan kan doen? Hoe ver reikt jouw invloed door te handelen en een verandering in beweging te zetten?


Waar ligt de grens van dichtbij en ver weg? Hoe groot is die cirkel? Ligt dat bij jezelf, je naaste omgeving, de wijk of stad waarin je woont, het landsbelang of ook je buurland? Hoe groots de problematiek ook, kun je toch klein beginnen?


Achteroverleunen en denken dat anderen het oplossen. Of toch handelen in de overtuiging dat het in jouw vermogen ligt om iets te veranderen? Accepteren of in actie komen? Is het wat het is of moet het worden zoals het moet zijn?

 
 
 

Recent Posts

See All
Moe

ik wil het wel proberen best wel hoor maar ik denk toch, toch dat het niet lukt ik bedoel het is niet alsof ik niet wil ofzo maar ik kan het gewoon niet denk ik ook al probeer ik ik bedoel kan ik het

 
 
 
Top

goeie dag vandaag dat heb ik ook weleens dat ik zeg: goeiedag vandaag en dat meen ik dan ook echt want dan schijnt de zon en ik heb goed geslapen ik ga leuke dingen doen dat doe ik ook weleens dat ik

 
 
 
Waarom zoveel dagen?

wie ben jij? wie ben ik? wie zijn wij? wat als ik stik? waarom hier? waarom daar? welk dier? waar ligt Kloosterhaar? welke weg? hoe loopt de route? wat als ik verdomme zeg? zal ik ervoor boeten? besta

 
 
 

Comments


bottom of page