top of page

Vrede

  • Nov 10, 2024
  • 1 min read

ik schrijf een brief aan Sinterklaas:

ik weet, ik ben geen kind meer

alsof ik schrijf aan Onze-Lieve-Heer

en ik weet ook dat u niet bestaat

en dat u alleen in onze fantasie verder gaat

maar ik weet niet naar wie ik mij anders moet richten

na al die vervelende nieuwsberichten

het enige wat ik vraag

en liever vandaag

is vrede, voor iedereen

en liever meteen

ik hoop dat u dat kunt geven

en dat we verder kunnen leven

ik weet, de kans is klein

maar ja, zou wel fijn zijn

 
 
 

Recent Posts

See All
Zo'n beetje

wanneer is het kantelpunt dat de vermeend durende stijgende lijn ineens dalende blijkt te zijn dat je achterom kijkt en ziet beter wordt het niet verbaasd dalend naar beneden afdrijvend van je argeloo

 
 
 
Zien

laten zullen we een keer kunnen mogen elkaar dan een keer misschien wellicht hallo hoe gaat en wie ben praten horen zeggen iets daar hier of waar dan straks ooit zien jij ik wij elkaar misschien

 
 
 
Je zal toch maar

je zal toch maar een boek zijn dan word je gelezen misschien wel begrepen de volle aandacht op jou maar eenmaal gelezen raak je vergeten blijf je onaangetast liggen in de boekenkast

 
 
 

Comments


bottom of page