top of page

Hoe heb ik mijn stad het liefst?

  • Jul 9, 2025
  • 1 min read

De grachten, de singels, de kanalen, de wateren met het watervolk vol roeiende riemen en ronkende motors


De klinkers, aandoenlijk, als oneffen pad dat niet lekker loopt, maar o zo lekker hobbelt onder je banden


Joelende studenten, met bier, bier en bier, vierend het begin en het eind van een collegejaar en alles wat er tussen zit


Een geheel schoon icoon torent boven alles uit, verlicht met de kleuren van de regenboog, trots, Pride, doch noemen we hem: Dom


Een eenvoudig konijn, in 1 lijn getekend, met een X als mond, een kusje, geliefd in het oosten en alle windstreken


Een stad divers, nieuw en oud, met 172 kleuren en Sharon


En ik proclameer - als dichter woonachtig in Dichterswijk, woonachtig in een stad die zich in alle bescheidenheid de koosnaam heeft toegedicht: stadsie - Utereg, u heeft mijn hartsie


(Voorgedragen op 13 juli bij A Lazy Sunday Afternoon in Utrecht)

 
 
 

Recent Posts

See All
Zo'n beetje

wanneer is het kantelpunt dat de vermeend durende stijgende lijn ineens dalende blijkt te zijn dat je achterom kijkt en ziet beter wordt het niet verbaasd dalend naar beneden afdrijvend van je argeloo

 
 
 
Zien

laten zullen we een keer kunnen mogen elkaar dan een keer misschien wellicht hallo hoe gaat en wie ben praten horen zeggen iets daar hier of waar dan straks ooit zien jij ik wij elkaar misschien

 
 
 
Je zal toch maar

je zal toch maar een boek zijn dan word je gelezen misschien wel begrepen de volle aandacht op jou maar eenmaal gelezen raak je vergeten blijf je onaangetast liggen in de boekenkast

 
 
 

Comments


bottom of page