top of page

Hoe heb ik mijn stad het liefst?

  • Jul 9, 2025
  • 1 min read

De grachten, de singels, de kanalen, de wateren met het watervolk vol roeiende riemen en ronkende motors


De klinkers, aandoenlijk, als oneffen pad dat niet lekker loopt, maar o zo lekker hobbelt onder je banden


Joelende studenten, met bier, bier en bier, vierend het begin en het eind van een collegejaar en alles wat er tussen zit


Een geheel schoon icoon torent boven alles uit, verlicht met de kleuren van de regenboog, trots, Pride, doch noemen we hem: Dom


Een eenvoudig konijn, in 1 lijn getekend, met een X als mond, een kusje, geliefd in het oosten en alle windstreken


Een stad divers, nieuw en oud, met 172 kleuren en Sharon


En ik proclameer - als dichter woonachtig in Dichterswijk, woonachtig in een stad die zich in alle bescheidenheid de koosnaam heeft toegedicht: stadsie - Utereg, u heeft mijn hartsie


(Voorgedragen op 13 juli bij A Lazy Sunday Afternoon in Utrecht)

 
 
 

Recent Posts

See All
Moe

ik wil het wel proberen best wel hoor maar ik denk toch, toch dat het niet lukt ik bedoel het is niet alsof ik niet wil ofzo maar ik kan het gewoon niet denk ik ook al probeer ik ik bedoel kan ik het

 
 
 
Top

goeie dag vandaag dat heb ik ook weleens dat ik zeg: goeiedag vandaag en dat meen ik dan ook echt want dan schijnt de zon en ik heb goed geslapen ik ga leuke dingen doen dat doe ik ook weleens dat ik

 
 
 
Waarom zoveel dagen?

wie ben jij? wie ben ik? wie zijn wij? wat als ik stik? waarom hier? waarom daar? welk dier? waar ligt Kloosterhaar? welke weg? hoe loopt de route? wat als ik verdomme zeg? zal ik ervoor boeten? besta

 
 
 

Comments


bottom of page