top of page

Doe maar wat

  • Aug 31, 2024
  • 1 min read

leven is een gek iets

het leven als zelfstandig naamwoord

en leven als werkwoord

best gestoord

dat we allemaal maar wat doen

sommigen denken te weten

wat 'het leven' zou moeten zijn

met de regels die daaraan kleven

dat we op een bepaalde manier moeten leven

maar hoe weten ze dat zo goed?

geloven ze het echt?

dat er een goed is en een slecht?


de meesten van ons doen maar wat

zo ook ik

doe m'n best

maar voor de rest...

begrijp ik er eigenlijk niks van

vind het leven en leven maar een gek iets

beweeg, denk en doe

maar wat doe het er eigenlijk toe?

er is een begin en een eind

dat is een feit

en daartussen

adem ik in in uit

en maak er maar het beste van

ik bedoel

wat kan ik anders dan?

 
 
 

Recent Posts

See All
Zo'n beetje

wanneer is het kantelpunt dat de vermeend durende stijgende lijn ineens dalende blijkt te zijn dat je achterom kijkt en ziet beter wordt het niet verbaasd dalend naar beneden afdrijvend van je argeloo

 
 
 
Zien

laten zullen we een keer kunnen mogen elkaar dan een keer misschien wellicht hallo hoe gaat en wie ben praten horen zeggen iets daar hier of waar dan straks ooit zien jij ik wij elkaar misschien

 
 
 
Je zal toch maar

je zal toch maar een boek zijn dan word je gelezen misschien wel begrepen de volle aandacht op jou maar eenmaal gelezen raak je vergeten blijf je onaangetast liggen in de boekenkast

 
 
 

Comments


bottom of page