top of page

Alleen

  • Mar 23, 2025
  • 1 min read

Updated: Apr 2, 2025

wat als je alleen op de wereld was

als je om de globe kon lopen 

en niemand tegenkwam

zou je je dan alleen voelen

of juist rijk 

alles jouw bezit

al het zand, elke steen

alles voor jou alleen

alle rivieren, de hele zee

niemand hoeft met je mee

alleen jouw gedachten 

de dagen en de nachten

zijn er voor jou alleen

niemand die je achterlaat

niemand die met je praat

alleen jouw beslissingen

alleen jouw vergissingen

niemand om je te verklaren

niemand die zal maren

maar jij alleen

de wereld aan je voeten

niemand om te begroeten

alleen je spiegelbeeld

alleen jij je voorbeeld

alleen jij die jezelf kan vertellen

hoe het is

om het alleen met jezelf te stellen



 
 
 

Recent Posts

See All
Zo'n beetje

wanneer is het kantelpunt dat de vermeend durende stijgende lijn ineens dalende blijkt te zijn dat je achterom kijkt en ziet beter wordt het niet verbaasd dalend naar beneden afdrijvend van je argeloo

 
 
 
Zien

laten zullen we een keer kunnen mogen elkaar dan een keer misschien wellicht hallo hoe gaat en wie ben praten horen zeggen iets daar hier of waar dan straks ooit zien jij ik wij elkaar misschien

 
 
 
Je zal toch maar

je zal toch maar een boek zijn dan word je gelezen misschien wel begrepen de volle aandacht op jou maar eenmaal gelezen raak je vergeten blijf je onaangetast liggen in de boekenkast

 
 
 

Comments


bottom of page