top of page

Tip!

  • Jul 16, 2024
  • 1 min read

Ik snap mensen niet die moeilijk doen over namen. Toen ik een kat had noemde ik hem Katje. Toen ik zwanger was noemde ik de foetus Kindje. En toen het geboren was en een meisje bleek, noemde ik haar Meisje. (Geen zorgen, zo heb ik haar niet laten registreren bij de gemeente.) Moeder, Vader, Broer, waarom moeilijk doen? In China hebben ze het ook over Grote Zus of Kleine Broer. Noem het beestje bij z'n naam. Nu moet ik toegeven, ik ben slecht in het onthouden van namen. Niet zozeer die van mijn naasten, maar collega's, buren, ik vind het lastig. Dus ik begroet met: Goedemorgen collega! En groet zo even enthousiast mijn buurman met Buurman. Valt niemand over. Tip!


(Ikje probeersel 1)

 
 
 

Recent Posts

See All
Moe

ik wil het wel proberen best wel hoor maar ik denk toch, toch dat het niet lukt ik bedoel het is niet alsof ik niet wil ofzo maar ik kan het gewoon niet denk ik ook al probeer ik ik bedoel kan ik het

 
 
 
Top

goeie dag vandaag dat heb ik ook weleens dat ik zeg: goeiedag vandaag en dat meen ik dan ook echt want dan schijnt de zon en ik heb goed geslapen ik ga leuke dingen doen dat doe ik ook weleens dat ik

 
 
 
Waarom zoveel dagen?

wie ben jij? wie ben ik? wie zijn wij? wat als ik stik? waarom hier? waarom daar? welk dier? waar ligt Kloosterhaar? welke weg? hoe loopt de route? wat als ik verdomme zeg? zal ik ervoor boeten? besta

 
 
 

Comments


bottom of page