top of page

Als

  • Dec 5, 2024
  • 1 min read

wat als het anders was gegaan

als ik niet die deur dicht had gedaan

maar open had laten staan

als ik rozen had gegeten en de tijd was vergeten

wat als ik dat had gedaan

was het dan allemaal anders gegaan

als ik was doorgelopen en niet was blijven hopen

als ik niet had staan wachten maar alleen was gebleven

in mijn gedachten

was het dan anders geweest

als ik niet had gevreesd voor de lange nachten

als ik ervoor had gekozen mijn handen warm te houden

met jouw handen

was het dan gaan branden

was het dan anders gegaan

hadden we dan wel de eclips gezien, in zeevonk gezwommen

of witte zondeval geplukt

was het dan wel gelukt

de ijskristallen te eten en zonder de zon of de maan

te bestaan

hier

wij

wat als het anders was gegaan

 
 
 

Recent Posts

See All
Zo'n beetje

wanneer is het kantelpunt dat de vermeend durende stijgende lijn ineens dalende blijkt te zijn dat je achterom kijkt en ziet beter wordt het niet verbaasd dalend naar beneden afdrijvend van je argeloo

 
 
 
Zien

laten zullen we een keer kunnen mogen elkaar dan een keer misschien wellicht hallo hoe gaat en wie ben praten horen zeggen iets daar hier of waar dan straks ooit zien jij ik wij elkaar misschien

 
 
 
Je zal toch maar

je zal toch maar een boek zijn dan word je gelezen misschien wel begrepen de volle aandacht op jou maar eenmaal gelezen raak je vergeten blijf je onaangetast liggen in de boekenkast

 
 
 

Comments


bottom of page